Seo nedir

Seo, Türkçe karşılığı Arama Motoru Optimizasyonu olan Search Engin Optimization kelimesinin kafa harflerinden oluşur. Sitelerin veya sayfaların, arama motorlarında üst sıralarda yer alması için yapılan çalışmaları kapsar. SEO’nun esas amacı; açılımı nedeniyle, arama motoru optimizasyonu yardımı ile, sitelerde yer saha bilgi, hizmet yada satışların daha çok ilgili kitleye ulaştırılmasını sağlamaktır. Seo ile, sitelerin naturel yollarla ulaşamayacakları web popülerliğine, nebati görünen metodlar kullanılarak ulaşılır. Bu web popülerliği yanında Google sıralama artışını da getirir. Peki, bir siteye nasıl arama motoru optimizasyonu uygulayabiliriz. aslında siteye SEO uygulamak için SEO nedir bilmek ve biraz kafa yormak, arama motorlarında aranan kelimelerde daha üstlerde çıkmayı sağlamaya yeterli olacaktır. insanlar bir konuyu arama motorunda maksimum ne biçimde arıyorlarsa konu başlıkları o şekilde yapılması siteye daha aşırı hit çekmeyi sağlayacaktır. SEO nasıl yapılır? sorusuna ise binlerce madde yazılsa yeterli gelmeyecektir. özetle anlatmaya çalışalım… şu 2 esas faktör, arama motorlarında sıralamayı belli eder: 1- on Page etken: Sayfa üstünde (Sayfada) yapılacak optimizasyon işlemi ile bizim elimizde olan etken. 2- Off Page faktör: Bu da sayfa harici, bizim elimizde olmayan etkin. Bu da sayfaya diğer sitelerden verilen linklere bağlı etkin. Pagerank ismi verilen etkendir. SEO Google kullanımının çoğalması ile beraber ortaya çıkmıştır. Her gün milyonlarca kişi google üzerinden aramalar yapmaktadır ve web sitelerine ulaşmaktadırlar. misal şekilde hesaplı bir araba satın almak isteyen kişi googleda “ucuz araba” ya da “ucuz araba satın al” bu gibi aramalar yapacak ve çıkan sonuçlardan ilk sayfada, özellikle birinci sırada olan neticeye tıklayacak ve alakalı siteye gidecektir. Ve bir ihtimal bu siteden bir araba satın alacak ve site sahibi para kazanacaktır. Günde yüzlerce hatta binlerce araba satın almak arzulayan kişi Google’da arama yapıcak ve çıkan ilk sonuçlara tıklayacaktır. Bu sebepten Google’da istenilen kelimelerde üst sıralarda çıkmak site sahibi için aşırı ciddi bir şeydir. Burada çok aşırı dikkat edilmesi gereken nokta, SEO yalnızca Google’daki ve başka arama motorlarındaki organik arama sonuçlarını etkilemeye yönelik yapılan çalışmalardır. Google Adwords ile tıklama başına ücret ödeyerek, sponsor bağlantı şeklinde arama sonuçlarında beliren sonuçların optimizasyonu, SEO’nun konusu değildir. internet kullanıcılarının çoğu zaman başlangıç noktası bir arama motoru ve bu genelde Google. Bir konu araştırırken, bir ürün almadan evvela, bir filmin yorumlarına göz atmak istediğimizde, hatta aklımıza gelen neredeyse her konu hakkında bir Google araması ile sonuca ulaşabiliyoruz. Peki karşımıza çıkan arama sonuçları hangi kriterlere göre sıralanıyor? Google’da üst sıralarda çıkabilmek için bir sitenin SEO projesine başlamadan önce Google’un algoritmasını yakından anlamak ve bu algoritmadaki gelişmeleri çok fazla yakından takip etmek gerekiyor. SEO konusunu zor bir iş bir hale getiren zaten sürekli güncellenen bir konu olması. Bundan 12 ay evvela SEO için aşırı önemli sayılan optimizasyon tekniklerinin bir kısmı şu anda ya yüzde yüz değerini yitirmiş yahut ederi azalmıştır. Bu nedenle SEO konusu günlük takip ve kendini yenileme gerektiren bir konudur. önemli olan Google’ın algoritmasını ve arama motorlarının işleyişini çok iyi anladıktan sonra, sitenin, projenin ve optimize edilecek kelimelerin seviyesine göre bir yol haritası çizip çalışmaya başlamaktır. Herhangi bir SEO projesinde her şeyden evvela yapılması gereken anahtar sözcük çalışması ve rakip analizidir. Doğru bir anahtar kelime araştırması ve çalışması yapılmamış bir SEO projesi hiçbir süre istediği verime ulaşamaz. internetin bundan böyle her alanda hayatımıza girmesiyle arama motorlarının önemini aşırı daha iyi anlamış olduğumuzu düşünüyorum. özellikle Google’ın her internet kullanıcısı vasıtası ile başvurulan ilk rehber olması nedeni ile arama motorları pazarındaki pastadan pay alma çabasına girilmiştir. Bu pastanın en lezzetli kısmı da hiç şüphesiz web sitesi sahipleri için Google. Bu farkındalık da devamında SEO çalışmalarının önemini ortaya koymaya başlamış ve rekabeti de tıpkı ölçüde tetiklemiştir. Bu rekabet içerisinde yer alan site sahiplerinin bir müddet sponsor reklam alanlarını tercih etmeleriyle alınan geri dönüşler internetin ne denli mühim bir reklam kaynağı olduğunu günden güne ortaya koymuş ve böylelikle natürel yoldan sitelerinin Google gibi arama motorlarında üst sıralarda olmasının katacağı yarar fark edilmiştir. Bunlara ek şekilde interneti kullanımının daha şuurlu hale gelmesiyle kullanıcılar kaliteyi göz ardı etmeyerek sponsor reklam alanlarındaki sitelerden ziyade ilk sıralardaki siteleri tercih etmeye başlamışlardır. Bu da site sahiplerini SEO çalışmaları yardımı ile sponsor reklam sektörü ücretlerinin yükünden kurtularak üst sıralarda daha çok ziyaretçi almanın peşinden gitmeye teşvik etmiştir. Yapılacak olan SEO çalışması bu rekabet arasında çok türlü yöntemlerle desteklenmiştir. Burada dikkat edilmesi gereken doğru seo teknikleri ile bu işin yapılmasına ciddiyet göstermektir. Başarılı ve işini doğru yapan bir seo uzmanı hizmet verdiği web sitelerine reklam endüstrisi içinde düşünüldüğünde en büyük katkıyı sağlayacak olan pazarlamacılardan birisidir diyebiliriz. Bir web sitesini bütün olarak ele aldığımızda SEO, Google ve tasarım bir araya geldiği takdirde en büyük ticari merkezlerden veyahut sosyal paylaşım alanlarından birisi de sizin siteniz olur.

Yorumlar